6 lekcí copywritingu, které vás může naučit dobrá konverzace

dobrá konverzace

Smutnou pravdou je, že stále spousta lidí selhává v tom, když se pokouší o slušný rozhovor.

Příliš spěcháme a příliš protlačujeme své vlastní názory, a když pak mluví ten druhý, jsme rozladěni.

Skutečně dobrý rozhovor se nám podaří zřídka – takový rozhovor, kdy neposloucháme jen druhou osobu, ale povzbuzujeme ji, aby tím se v tématu nořila hlouběji a rozvíjela své myšlenky, zatímco se v této strategii doplňujeme.

Skvělý rozhovor je společné úsilí, který neuvěřitelně sbližuje. Je to hluboká kreativní činnost, která je odměnou pro zúčastněné osoby.

Pokud si uvědomíte, že takový rozhovor vedete, máte skvělou příležitost se z něj něco naučit… o copywritingu.

Lekce č. 1: Nepředpokládejte, že druhá osoba vidí svět stejně jako vy

Když jste součástí skvělého rozhovoru, posloucháte pozorně. Je to součást této zkušenosti.

Neslyšíte jen to, co chcete slyšet. Opravdu pochopíte názor druhé osoby, i když s ní nesouhlasíte.

To samé musíte dělat jako marketingový copywriter.

Odložte na okamžik svou vlastní víru a názor. Pečlivě poslouchejte své zákazníky a uvědomte si, že nemusí sdílet vaše vlastní světonázory.

Když pochopíte, jak vidí svět, dokážete s nimi komunikovat způsobem, který vás skutečně propojí.

Lekce č. 2: Používejte otevřené otázky

Špatné konverzace nekladou otázky. Prostě mluví.

Ale ve skutečně dobrém rozhovoru se oba lidé ptají. Nejlepší z nich jsou otevřené otázky.

Něco jako:

„Hmm, takhle jsem o tom nepřemýšlel. Jak to může fungovat?“

Dáte tím druhé osobě prostor pro podrobnější zkoumání svých myšlenek a také dáte najevo, že vám záleží na jejich pohledu.

Ve svých textech můžete tuto taktiku pak využít např. takto:

„Na svém notebooku jsem měl hrozné potíže při načítání aplikací. A co vy?“

Neočekáváme přímo odpověď, ale stále máme zájem o čtenáře, což demonstrujeme výzvou, aby sdílel vlastní zkušenost.

Lekce č. 3: Pozastavení a vytvoření prostoru pro odpověď druhé osobě

Tato taktika je příbuzná lekci výše. Jedná se o zpomalování a pozastavení, které umožňuje, aby se druhá osoba cítila hodnotným účastníkem rozhovoru.

Ve skutečném rozhovoru byste udělali reálnou pauzu. Jako copywriter můžete vyzkoušet třeba tohle.

Můžete být doslovní:

„Udělejte si na chvíli čas. Přestaňte číst, podívejte se z okna a trochu si o tom popřemýšlejte.“

Nebo můžete jen zpomalit tempo.

Takhle.

Pěkné a snadné.

Lekce č. 4: Vyvarujte se sporům a tlaku

Když prodáváte online, jste v pokušení už už prodávat.

V tomto módu ale nejspíš budete působit jako horlivý prodejce aut.

Takto konverzaci pohřbíte.

Totéž se děje v copywritingu.

Jakmile čtenář cítí, že se zajímáte pouze o prodej, přestane číst.

Více konverzujte a méně tlačte na pilu.

Lekce č. 5: Expresní vděčnost za to, co vám přináší konverzace

Během dobrého rozhovoru sdílíme signály uznání a vděčnosti.

Usmíváme se, výslovně děkujeme a svoji náklonnost dáváme občas najevo i letmými doteky rukou.

V rámci jednosměrného prostředí prodejní stránky nebo e-mailu je trochu těžší vyjádřit takový druh vděčnosti.

Zkuste něco podobného v dalším e-mailu:

„Vím, že tohle neříkám příliš často, ale opravdu si vážím toho, že stále otvíráte a čtete tyto e-maily. Hodně to pro mě znamená!“

Lekce č. 6: Využijte sílu krátkých slov a vět

Když jste s někým hluboce ponořeni v rozhovoru, téměř určitě nevěnujete pozornost délce slov a vět, které používáte.

A pokud nemluvíte o vysoce technickém tématu, řekli bychom, že je váš jazyk překvapivě jednoduchý.

Ve skutečnosti, čím jednodušší slova a věty používáte, tím lépe budete schopni sdělovat složité a přesvědčivé myšlenky.

V konverzaci odkládáme všechny chytré psací návyky, které jsme se naučili.

Místo toho používáme každodenní jazyk.

S copywritingem můžete udělat totéž.

Komunikujte jednoduše, jako byste se bavili s kamarádem.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.copyblogger.com

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů