Představte si, že jste poprvé navštívili nový internetový obchod. Nevíte nic o značce, o kvalitě výrobků nebo o spokojenosti zákazníků.
Když spouštíte prodej, nemáte zatím žádné reference, které by podpořily vaši důvěryhodnost, a tak je těžké zákazníky získat.
Co s tím?
Naštěstí existuje několik způsobů, jak můžete tento problém překonat.
V tomto článku vás seznámíme se 7 strategiemi, díky nimž si získáte důvěru zákazníků, aby byli ochotni nakupovat u vás.
Jako spotřebitelé máme na první pohled tendenci nedůvěřovat značkám. Jejich konečným cílem je koneckonců vydělat peníze. Jsme ale otevřenější věřit lidem. Proto je jednou z cest ukázat lidskou stránku vaší značky.
Můžete napsat něco o sobě, což může znamenat zvýšení autenticity a důvěryhodnosti vaší značky, zejména pokud prodáváte výrobky, které jste sami vyrobili. Vhodné místo pro tyto informace je v sekci “O mně” na vašem webu.
Tím, že se zaměříte na sebe jako na vlastníka firmy a ne pouze na své produkty, můžete svůj příběh a příběh vaší značky sdělit současně. To pomáhá zákazníkům vás lépe poznat, což je základem pro jejich důvěru ve vaši firmu.
Obsah je vhodný nástroj k získání pozornosti nových uživatelů, kteří vás neznají.
Dáváte jim tím příležitost postupně se představit, aniž byste byli nudní.
Například pravidelným blogováním můžete dát najevo, že se věnujete vaší firmě, vašemu oboru a problémům zákazníků, což je vždy dobré znamení pro spotřebitele.
Obsah také pomáhá spotřebitelům lépe se seznámit s vaší značkou, zejména pokud sdílíte příběhy a rozvíjíte výrazný hlas značky.
Obsahový marketing je také výjimečný způsob, jak prokázat své odborné znalosti.
Pokud spotřebitelé uvidí, že se ve svém oboru vyznáte, budou věřit v kvalitu nabízených produktů nebo služeb. Čím kvalitnější obsah poskytnete, tím účinnější bude váš obsahový marketing.
Pokud byste s nákupem váhali, co by vám usnadnilo rozhodování?
Možnost vrácení peněz.
Dobré obchodní podmínky ukazují, že upřednostňujete zákazníky a že jste si vědomi kvality svého produktu natolik, že jste ochotni vrátit jim peníze, pokud s ním budou nespokojeni.
Pokud garantujete bezplatné vrácení peněz do třiceti dnů bez udání důvodu, lidé budou mnohem ochotněji nakupovat od vás.
Nerozhodnutí potenciální zákazníci od vás mohou chtít dodatečné informace k tomu, aby se rozhodli pro nákup u vás.
Je to důležité právě při spouštění prodeje, kdy zatím neznáte informační potřeby svých skutečných zákazníků.
Je tedy vhodné dát jim možnost vás oslovit – ideálně různými způsoby, včetně kontaktních formulářů nebo profilů sociálních médií.
Je důležité odpovědět na tyto dotazy co nejrychleji a nejdůkladněji. Jaká firma na vás bude působit lépe?
Ta, kde vám na e-mail odpoví po 2 dnech čtyřmi slovy, nebo ta, kde dostanete kompletní odpověď do několika minut, případně máte možnost si zavolat?
V dnešní době, kdy si zákazníci zvykají na okamžité uspokojení potřeb, je rychlost obzvlášť důležitá.
Čím víc zákazník ví o tom, co se chystá koupit, tím pravděpodobněji si to skutečně koupí. Proto věnujte popisům produktů náležitou pozornost.
Nešetřete ani fotkami nebo videi, abyste mohli prokázat kvalitu produktu a způsob jeho použití.
Nezapomeňte také na způsob popisu produktů, který může podpořit jejich prodej.
Síla této stránky spočívá v možnosti prezentovat vaši značku, produkty, vaše odborné znalosti pomocí vámi připravených otázek a odpovědí.
Je to další, a navíc efektivní způsob, jak vaše návštěvníky seznámit s vaší značkou a jak si získávat jejich důvěru.
Umožní vám překonat námitky a zmírnit mnohé výhrady ohledně nákupu.
Poskytnou vám také více prostoru pro vyprávění příběhu vaší značky a připomenou uživatelům, co vás odlišuje a proč by se měli stát zrovna vašimi zákazníky.
Než spustíte prodej, vše pečlivě zkontrolujte. I malé chyby mohou zbytečně podrývat budovanou důvěru vašich zákazníků.
Požádejte o pomoc například své přátele, jestli by na základě vašeho webu koupili. A když ne, tak proč?
Možná jste upřímní a důvěryhodní, ale to neznamená, že to budou zákazníci vnímat stejně.
Pokuste se zachytit co nejvíce oblastí, od gramatiky textů přes funkčnost a správnost odkazů až po kvalitu fotek.
I tyto “drobnosti” mají vliv na zákazníkův dobrý pocit.
Důvěra je nezbytným předpokladem pro nákup, zvláště když dnes mají zákazníci na dosah tolik možností.
Pravděpodobně každý majitel firmy si těmito začátky prošel – bez prodeje a bez referencí, které by mohl využít.
Tyto strategie vám však pomohou zlepšit startovní pozici, abyste snáze získali své první zákazníky a vybudovali si dobrou pověst.
Inspirováno článkem ze serveru www.shopify.com
Dobrý den, děkuji vám za dobře napsané rady. O takových se říká, že jsou nad zlato.
Přeji vám vše nejlepší.