4 způsoby, jak v podnikání tvořit hodnotu

Hodnota

Najít výhodné místo na trhu je pro prosperující podnikání nezbytné.

To je také důvodem, proč se většina metod o tom, jak začít podnikat, zaměřuje na nalezení vhodného trhu.

Ale způsob, jak vybudovat lepší podnikání, je přemýšlet o něm z hlediska hodnoty.

Jinými slovy identifikovat a nepřetržitě řídit své podnikání směrem k místu, kde vaši zákazníci pocítí největší rozdíl.

Zde jsou čtyři způsoby, jak přemýšlet o hodnotě ve vaší firmě:

1. Hodnota je subjektivní

Jak zkušení podnikatelé vědí, úspěch podniku závisí nakonec na tom, zda zákazníci oceňují to, co nabízí.

A toto ocenění se řídí vlastními podmínkami zákazníka, nikoli vašimi. Hodnota je v tomto smyslu čistě subjektivní.

Tato skutečnost byla uznána už v roce 1871 v průkopnické knize Principy ekonomie ekonoma Carla Mengera.

Uvědomit si tedy, že úspěch podnikání závisí na tom, zda ve vašich produktech či službách zákazníci najdou hodnotu, je velmi užitečné.

Pomůže vám to zaměřit se na to, co je důležité.

2. Cílem je poskytnout hodnotu

Podle Mengera je hodnota spokojenost získaná při používání zboží nebo služby (nebo dle jeho následovníka odstranění „pociťované nespokojenosti“).

Zda je vaše nabídka oceněna, pak není věcí samotného produktu, ale přínosem, který nabízí.

Nedávno zahájený program Care By od společnosti Volvo ukazuje, že to, co jejich zákazníci chtějí v první řadě, není jen vlastnit auto.

Skutečnou hodnotu údajně vidí v možnosti mít k dispozici vhodný a pohodlný dopravní prostředek.

Pokud tomu tak opravdu je, pak by bylo lepší obchodní model zaměřit na nabízení této hodnoty místo vlastnictví produktu.

3. Vstříc zákazníkům

Existuje spousta příležitostí, jak podpořit podnikání, přemýšlíte-li o svém podnikání z pohledu hodnoty.

Je například snadné uvíznout v začarovaném kruhu, kde jde o detaily v designu, dodavatelský řetězec či řízení lidských zdrojů.

Ano, tato témata jsou důležitá, ale na prvním místě by mělo být to, zda tyto změny prospějí zákazníkovi.

Proč tedy řešit problémy s úpravou nebo přepracováním vašeho produktu, pokud tyto změny nepřinesou skutečný přínos pro vašeho zákazníka, za který by pak byl ochoten zaplatit i vyšší cenu?

Větší hodnota pro zákazníka je tak větší hodnotou i pro vás.

4. Konkurenční výhoda je hodnota

Přemýšlení o podnikání z hlediska hodnoty nebo výhod pro zákazníka je způsob, jak lze přemýšlet i o konkurenci.

Pokud váš produkt nabízí zákazníkům něco opravdu hodnotného, nakoupí u vás.

Čím vyšší je jeho hodnota, tím vyšší cenu jsou zákazníci ochotni zaplatit.

Vaše konkurence má pak pouze jednu možnost – nabídnout ještě větší „uspokojení“, resp. prostředky k odstranění ještě větší „pociťované nespokojenosti“.

Závěrem

Myšlení na vaše podnikání z hlediska uspokojení potřeb zákazníků je mocný způsob, jak úspěšně podnikat.

Pomůže vám to vyhnout se chybám a umožňuje vám rychle zjistit, co je důležité.

Přemýšlením z hlediska hodnoty se mnoho rozhodnutí stává neomylným.

Takže: „Měli bychom najmout více lidí?“

Ne, správná otázka zní: „Přinese najmutí více lidí našim zákazníkům skutečnou hodnotu?“

 

Inspirováno článkem ze serveru www.enterpreneur.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů