O prodejním formuláři – srdci FAPI

Prodejní formulář FAPI

Prodejní formulář je srdcem celého automatizovaného prodejního procesu ve FAPI.

Je to objekt, kde vystupují na povrch všechny kroky, které FAPI provádí automaticky.

Je to právě onen klíčový objekt, se kterým se váš zákazník setkává při nákupu na vaší webové stránce a kde vyplňuje údaje nutné k jeho úspěšnému zaplacení a doručení.

Pojďme se blíže podívat, jaké jsou ve FAPI jeho vlastnosti a možnosti.

Na co vše myslí prodejní formulář?

  • Prodejní položky
  • Platby a fakturace
  • Podpůrné akce
  • Vzhled formuláře

Prodejní položky

Základem jsou položky, tj. produkty, které se budou zákazníkovi nabízet v objednávkovém formuláři s vámi nastavenými parametry (cena, DPH, atp.) a které se zároveň po zakoupení objeví ve faktuře.

Zajímavou vlastností prodejního formuláře je možnost nabízet k běžnému prodeji tzv. upsell, což je možnost přidání dalšího produktu k objednávce po odeslání objednávkového formuláře.

Samozřejmostí je také umožnění zákazníkovi nastavit počet kusů prodejní položky, které můžete jako prodejce omezit.

Jedinečnou vlastností FAPI je pak nastavení prodeje více produktů v jednom prodejním formuláři.

Platby a fakturace

Zcela zásadní téma prodejního formuláře je platba a její možnosti, co se týká způsobů platby.

FAPI podporuje většinu standardních způsobů plateb.

Následující tabulka přehledně shrnuje, jaké platební metody, jakým kanálem a jakou měnu můžete svým zákazníkům poskytnout:

Možnosti plateb ve FAPI

Pokud jde o fakturační možnosti, umí FAPI vše, co byste od takového systému čekali:

  • Běžné faktury
  • Zálohové faktury
  • Platba faktury na splátky
  • Pravidelná fakturace

Podpůrné akce

Těmito akcemi máme na mysli činnosti, které se po vašem nastavení provedou na základě vybrané události, a to v různých fázích zpracování objednávky.

Událost je tedy podmínka, při jejímž splnění se akce provede.

Typickým příkladem v praxi může být situace, kdy si někdo zakoupí váš produkt, a na základě toho vám FAPI pošle email o prodeji.

Jaké události a jaké akce lze tedy kombinovat?

Události:

  • vystavení objednávky
  • zaplacení objednávky
  • stornování objednávky
  • objednání položky
  • zaplacení položky
  • stornování položky

Akce:

  • spustit programový script
  • přidat kontakt do SmartEmailingu
  • odebrat kontakt ze SmartEmailingu
  • odeslat email klientovi
  • odeslat email na zadanou adresu
  • odeslat SMS klientovi

Standardní vlastností FAPI je také možnost nastavit stránku, která se zobrazí zákazníkovi po úspěšném odeslání objednávky, resp. pokud při zpracovávání objednávky dojde k chybě.

Vzhled formuláře

Finální nastavení prodejního formuláře je završeno vzhledem, tj. jak se bude formulář zobrazovat zákazníkům na vaší webové stránce a jaké údaje bude obsahovat.

Kromě přítomnosti jednotlivých polí v objednávkovém formuláři zde můžete nastavit i způsob zobrazení cen (ceny mohou být uvedené včetně DPH, nebo zvlášť základ a částka DPH).

Prodejní formulář je možné využívat rovněž ve zjednodušené podobě, kdy je po zákazníkovi vyžadováno vyplnění pouze e-mailové adresy (v tomto režimu umí FAPI do výše 10 000 Kč vystavovat tzv. zjednodušené daňové doklady).

Chcete-li, aby zákazník před odesláním objednávky potvrdil svůj souhlas s obchodními podmínkami, stačí na ně poté uvést v nastavení URL odkaz.

Co se týče grafického vzhledu objednávkového formuláře, můžete jej přizpůsobit vlastnímu vkusu či svým webovým stránkám buď s využitím CSS stylů, nebo pomocí interního editoru vzhledu.

 

V případě potřeby nastavení formuláře ve FAPI vás krok po kroku provede tento detailní návod.

Nemáte svoje FAPI a chcete na svém webu prodávat ještě tento týden?
Vyzkoušejte ho bezplatně a poznejte, jak snadno lze prodej automatizovat.

Vyzkoušejte FAPI zdarma kliknutím ZDE >>>

Ohodnoťte tento post
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů