“Hodiny a hodiny otravování s objednávkami a fakturami zmizely jako mávnutím proutku a jako bonus navíc přišly i vyšší tržby.”
Velká pravda o internetovém prodeji:
Špatná reklama není ten hlavní důvod, proč mají podnikatelé málo objednávek
Největším zabijákem tržeb je příliš složitá objednávka
Co s tím?
(Odpověď najdete níže...)
Házet zákazníkům klacky pod nohy se nevyplácí
Představte si, že máte hlad a před sebou vidíte 2 restaurace. Obě nabízejí úplně stejné jídlo, a tak nahlédnete dovnitř.
V té první je schopný číšník, který zvládá sám obsloužit celou restauraci během chvilky, na nikoho nezapomene a nerozbije přitom ani jeden talíř. Navíc ještě stihne zákazníkům doporučit presíčko a dortík a zvedne tak restauraci tržby o desítky procent. A ještě jedna důležitá maličkost: u tohohle číšníka jde platit kartou.
V té druhé se unavený číšník schovává za barem, zákazníci na jídlo čekají a pak ještě musí chodit platit k němu. Terminál nemá, zákazníkům občas vytiskne špatný účet, nebo jim dokonce zapomene vrátit peníze.
Do které se raději půjdete najíst?
A kterou z těch restaurací chcete vlastnit?
Spousta internetových prodejců se o svůj byznys stará sama a chovají se při tom přesně jako ten unavený číšník za barem.
Dělají všechno pro to, aby si potenciální zákazníky odehnali.
Skvěle je to vidět na jejich webech, které vypadají přesně jako ta druhá restaurace.
- 1Stránka s produktem obsahuje objednávkový formulář ke stažení nebo nedejbože jen kontaktní e-mail (nebo snad ještě hůře, odkaz na stránku s kontakty, kde si ten e-mail zákazníci musí najít).
- 2Těch pár procent silně motivovaných zákazníků, co se k objednávce nějak proklikají, musí zaplatit převodem, nebo si připlatí za dobírku.
- 3Naprosto mizivá část zoufalců, co objednávku úspěšně odešlou, pak nejistě čeká, jestli v pořádku dorazila. Potvrzení totiž obchodník pošle hodiny, ne-li dny později, teprve až si objednávky všimne.
- 4Faktura pak často obsahuje překlepy, celá komunikace vázne a na produkt zákazník čeká věčnost.
Přišel čas proměnit se z neschopného číšníka ve skutečného majitele firmy
Vyřizování objednávek je zdlouhavá a otravná práce, která baví asi málokoho.
Dá se ještě zvládat v úplných začátcích, když je objednávek pár za týden a člověk je rád, že jimi zaplatí reklamu.
Když se z nějakého důvodu najde víc takových zoufalců, kteří si jsou i přes všechny překážky ochotni objednat, začne se práce kupit. Postarat se o objednávky pak trvá hodiny týdně.
S objednávkami se začnou samozřejmě kupit i nezaplacené faktury a člověk se pak cítí trapně, že se o platbu musí upomínat.
Důležité je mít v tom systém, řeknou si mnozí...
NE, důležité je nedělat zbytečnou práci
Internetový prodej má narozdíl od příkladu s restaurací (nebo jakéhokoliv fyzického prodeje) jednu obrovskou výhodu: dá se mnohem snáze automatizovat.
Co přesně to znamená?
- Že se vůbec nemusíte chovat jako ten unavený číšník za barem
- Že nemusíte sedět po večerech u počítače a vyřizovat objednávky
- Že nemusíte platit zaměstnance navíc
- Že u vás zákazníci mnohem snáze nakoupí (a bude jich víc)
- Že je mnohem snazší a také mnohonásobně levnější nechat objednávky na prodejní aplikaci
Jak taková prodejní aplikace může vypadat?
- 1Jako e-shop
- 2Jako chytrý objednávkový formulář
Když se řekne on-line prodej, většina lidí si okamžitě vybaví e-shopy. Jenže e-shop není jediná možnost, jak na internetu prodávat. V mnoha případech to ani není ta nejlepší.
Některé typy zboží přes e-shop prostě neprodáte...

On-line kurzy, konzultace, webináře, vstupenky, e-booky a další podobné digitální produkty...

Jakékoliv služby, od fitness tréninků, přes účetní uzávěrky po půjčování lyží nebo třeba stříhání psů.
To jsou některé příklady zboží, které se přes e-shop prodává jenom těžko.
A zakládat si ho kvůli jednomu dvěma produktům se také nevyplatí. I když nabízíte třeba doplňky stravy, ručně malované vějíře nebo zakázkový nábytek, je lepší zvolit chytrý objednávkový formulář.
Jak chytrý by ten chytrý objednávkový formulář měl být?
Okamžitá platba kartou
To samo o sobě desetinásobně zvýší pravděpodobnost, že zákazník opravdu objedná, a navíc to znamená, že máte peníze rovnou na účtu.
Automatická fakturace
Vystaví fakturu, takže ušetří čas, náklady na další aplikaci.
A také sníží pravděpodobnost, že při fakturaci někde nastane chyba.
Pomoc se zvýšením tržeb
Během nákupu doporučí další produkty, a tím pomůže zvednout hodnotu objednávky a podpoří prodeje. Protože tzv. upselling dokáže tvořit více než 30 % tržeb.
Automatické e-maily
Ihned po přijetí objednávky pošle potvrzovací e-mail s fakturou, elektronický produkt rovnou odešle a prodejci přijde zpráva o nové objednávce.
Automatické upomínky
Ostýchavcům, kteří se bojí říct si o peníze, uleví od téhle nepříjemné konfrontace.
Propojení s dalšími aplikacemi
Tím odpadne ruční přepisování kontaktů a dalších údajů.
To byly naše požadavky na chytrý objednávkový formulář, když jsme na podzim 2012 pod vedením Davida Kirše rozjížděli jeho on-line kurz Milionové impérium. Jenže tehdy žádná taková prodejní aplikace neexistovala.
To, co nám všichni nabízeli, byl většinou klasický fakturační systém, který zvládal evidovat platby, ale neuměl přijímat objednávky. Na trhu prostě nebyl prodejní systém, který by dokázal dělat úplně všechno.
Proto jsme vytvořili FAPI. Díky němu tehdy kurz vydělal 10,3 milionu Kč! A pak jsme tohohle geniálního prodavače nabídli ostatním.
Každý den, kdy neprodáváte přes FAPI, se zbytečně připravujete o volný čas
Co už díky FAPI nebudete muset nikdy dělat?
- Odpovídat na objednávkové e-maily
- Ručně vystavovat a posílat faktury
- Dohledávat platby
- Přepisovat data do ostatních aplikací
- Složitě si počítat tržby
To je dost ušetřené práce, obzvláště pro někoho, kdo se v papírování tolik nevyzná.
Při 20 objednávkách denně to představuje 1 den v týdnu, vyhrazený jenom fakturování.
Tušíte, kolik vám času vám zabere vyřízení 1 objednávky?
Chcete, aby vaše on-line podnikání přerostlo v opravdu výdělečný byznys?
Bez automatizace to nepůjde.
Nic nemusíte instalovat, jednoduše se zaregistrujete a propojte FAPI se svou stránkou.
Prvních 14 dní máte FAPI zcela zdarma.
Co o FAPI říkají ti, kteří díky němu úspěšně podnikají?
Prodávejte, co vás napadne
Začít prodávat s FAPI není nic složitého. Stačí udělat tři krůčky k vysněnému cíli:
- 1Vytvořte si produkty (může to být ledacos, od e-booků přes on-line služby po fyzické zboží).
- 2Připravte k nim objednávkový formulář (nastavte způsoby platby, případně doprav).
- 3Vložte formulář na svůj web (programátora na to najímat nemusíte, tohle zvládnete opravdu i sami).
No a to je vše, teď si uvařte kávu a hoďte nohy na stůl, protože tím vaše práce skončila. Teď už se toho chopí FAPI.
FAPI pracuje automaticky, ve dne v noci, přesně podle vašich pokynů.
Chci vydělávat víc, a přitom mít odpoledne volno a neřešit objednávky.
Ještě jednou přehledně
Co všechno za vás FAPI udělá?
- 1přijme objednávku
- 2doporučí další produkty
- 3vystaví fakturu
- 4zpracuje platbu
- 5poděkuje zákazníkovi za nákup
- 6upomene se, nepřijdou-li peníze včas
- 7z prodejů vám připraví cenné statistiky
- 8a navíc si rozumí s řadou dalších aplikací

Vyzkoušejte si, jaké to je nechat tohle všechno na FAPI.
FAPI je pro vás, pokud:
- si chcete co nejvíce usnadnit prodej a využívat svůj čas smysluplně.
- na internetu prodáváte on-line kurzy, webináře, e-booky a další digitální produkty
- nabízíte své služby v offline světě a chcete získat nové zákazníky přes internet
- prodáváte jen pár produktů a e-shop je pro vás zbytečně složité a nákladné řešení
FAPI pro vás NENÍ, pokud:
- máte dvě tři objednávky měsíčně (to zvládnete vyřídit i sami ručně)
- máte stovky různých fyzických produktů (na to si raději pořiďte e-shop)
- vás fakturace z nějakého důvodu baví a vyřizování objednávek si vyloženě užíváte.
Chcete-li se živit on-line prodejem, FAPI se vám vyplatí
Ve FAPI platíte jednoduše podle přijatých objednávek. Čím více prodáváte, tím je vaše cena za objednávku nižší.
Už v tom nejnižším tarifu máte dostupné všechny funkce.
Tarify jsou celkem tři:
START
190 Kč
měsíčně
Do 10 objednávek za měsíc
COMFORT
690 Kč
měsíčně
Do 100 objednávek za měsíc
Ceny jsou uvedeny bez DPH
PREMIUM
1290 Kč
měsíčně
Do 300+ objednávek za měsíc
Na prvních 14 dní máte ale FAPI zcela zdarma
Nejdřív si ho v klidu vyzkoušejte a teprve pak se rozhodněte, zda je pro vás.