Jak posílat chytré upomínky a vyhnout se zpožděným platbám

Pracovní plocha

Jednou z nejméně příjemných situací při prodeji je, když očekáváte platbu za provedenou objednávku a po dni splatnosti peníze stále ještě nejsou na vašem účtu.

Ano, stává se to a je to lidské.

Známe ty okamžiky, kdy toho máme hodně, a tak dokonce i nějaká ta platba unikne naší pozornosti.

Blížící se Vánoce jsou zrovna tou dobou, kdy cítíme, že toho na zařizování bude více.

Jak se tedy zákazníkovi vhodně a včas připomenout, že má vůči vám nějaký závazek?

Dobře mířenou upomínkou. 😉

Díky FAPI však můžete i tuto práci svěřit automatu.

Hlídání termínů splatnosti vystavených faktur a upomínání zákazníků se tak stane minulostí.

Svým zákazníkům můžete připomínat nejen úhradu faktur po splatnosti, ale i blížící se datum splatnosti.

Budete mile překvapeni, jak moc snížíte počet zákazníků, pro které byl neuhrazený závazek jen malou nepozorností v toku každodenních povinností.

Jak to funguje?

Jednoduše.

Ve FAPI si vytvoříte šablonu, kde nastavíte text, formu a čas, kdy se upomínka odešle.

A máte hotovo. 🙂 Nastavení upomínky je totiž velmi snadné. Její konkrétní podoba a načasování bude už otázkou vašeho citu.

A jak jsme již naznačili výše, lze nastavit i sadu upomínek pro případ, kdy chcete vyzvat k zaplacení před datem splatnosti i po něm.

Tak jako tak vám aplikace s nastavením pomůže.

Pro specifickou situaci specifický přístup

Ne vždy může být ideální volbou emailová upomínka, na což je FAPI připraveno a nabídne vám k použití až 3 formy upomínek.

1/ Klasický přístup zastupuje e-mail zaslaný klientovi.

2/ Pokud se vám o upomínání někdo stará, můžete využít formu e-mailu na vaši zákaznickou podporu (např. i pro připomenutí telefonického upomínání).

3/ Pro urgentní případy zřejmě sáhnete po možnosti zaslat klientovi SMS.

Personalizace klíčových údajů

Další vlastností upomínek, kterou možná uvítáte, je možnost doplnění konkrétních údajů o faktuře jako např. číslo faktury, datum splatnosti, fakturovaná částka apod.

Text upomínky po nastavení personalizace pak může vypadat třeba takto:

„Dobrý den,

chtěli jsme Vám připomenout,

že u nás máte nezaplacenou objednávku za:

„Teplé dámské ponožky se sněhulákem“

Faktura bude za pár dní po splatnosti
(konkrétně už 20. 11. 2017).

Žádáme Vás o zaplacení, úplně jednoduše třeba na tomto odkazu:

https://web.fapi.cz/invoice/pdf/123456

O naše ponožky je velký zájem a nemůžeme Vám slíbit, že se před Vánoci na všechny dostane.

Pokud Vám můžeme s čímkoli pomoci, neváhejte nám napsat.

Pěkný den,
František Dobrota“

Popřemýšlejte, zda by stálo za to vyhradit si chvilku času pro nastavení této funkce.

Nastavení upomínek ve FAPI najdete v sekci Prodej – Šablony upomínek.

 

Nastavení ve FAPI

Malé zamyšlení na závěr

Upomínky mají svůj význam, míří na zákazníky, kteří nesplnili svůj závazek vůči vám.

Ale od chvíle, kdy FAPI vyřizuje drtivou většinu administrativy za vás, není nutné nahlížet na takovou situaci jako na zátěž, která vám neúměrně zvyšuje náklady.

Buďte přátelé se všemi zákazníky. I s těmi, kteří nakonec nekoupili, protože ti vám mohou přinést užitečnou zpětnou vazbu.

Začít můžete třeba tak, že vaše upomínky se nebudou tvářit jako výstrahy z finančního úřadu. 😈

Nezapomeňte, že akce vyvolává přiměřenou reakci. „Neduste“ zákazníka, ale pochopte ho.

Udělejte to jinak. Povzbuďte ho upomínkou, postavte se na jeho stranu. Zeptejte se, zda nepotřebuje pomoci a připomeňte mu, že jeho zboží u vás stále čeká a je připraveno na doručení.

Buďte milí a nedělejte si ze svého prodeje zbytečně rutinu. Užívejte si ho! 😉

Pokud byste při nastavování svých upomínek tápali, koukněte sem na podrobnější návod.

 

fapi-screen


Nemáte zatím svoje FAPI a chcete se také špičkově starat o vaše zákazníky?

Vyzkoušejte ho bezplatně a poznejte, jak snadno lze prodej automatizovat.

Vyzkoušejte FAPI zdarma kliknutím ZDE >>>

 

5/5 - (1 vote)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů