5 tipů, jak při psaní vyvážit kreativitu a SEO

jak vyvážit kreativitu a SEO

V oblasti optimalizace pro vyhledávače (SEO) je obsah králem. Ať už jde o text webu, příspěvek na blogu nebo komentář, obsah je nedílnou součástí efektivního SEO.

Avšak ne veškerý obsah, který vytvoříte, přinese vaší firmě slávu. Teprve unikátní a vysoce kvalitní obsah v kombinaci s kreativitou podpoří úsilí SEO.

Pokud nejste v psaní kreativní, budete vytvářet obsah jako mnoho vašich konkurentů, což snižuje šance vystoupit z davu.

A tak v tomto článku sdílíme 5 tipů pro psaní obsahu SEO, které vám pomohou vyvážit tvořivost ve vaší práci.

1. Najděte důležitá klíčová slova

Prvním krokem k vytváření užitečného obsahu je nalezení důležitých klíčových slov a frází, které vaše publikum používá pro vyhledávání na Googlu.

Pomocí Plánovače klíčových slov Google jako bezplatného nástroje zjistíte, jaké výrazy používá vaše publikum k vyhledávání na internetu.

Jakmile vytvoříte seznam klíčových slov, měli byste je zahrnout do svého obsahu.

Přidávejte do svého obsahu klíčová slova přirozeně.

Čím více vyhledávaných slovních spojení v textu použijete, tím lépe bude Google vaši stránku ohodnocovat.

2. Zabývejte se problémy svého publika

Psaní obsahu, který řeší aktuální potřeby vašich potenciálních zákazníků, je jistým způsobem, jak zajistit úspěch vašeho SEO úsilí.

Lidé mají tendenci sdílet obsah, který považují za užitečný, což zvyšuje dosah obsahu.

Čím více lidí čte váš obsah, tím více se Googlu bude líbit váš obsah.

Proto byste se měli ujistit, že vaše strategie obsahu SEO se točí kolem problémů publika.

3. Uspořádejte obsah pro skimmery

(skimmer – člověk, který pouze povrchně skenuje obsah textu, aby rychle zjistil, o čem je)

Pozornost lidí je velmi prchavá.

To znamená, že vaši návštěvníci mohou opustit vaše webové stránky, aniž by si váš obsah zcela přečetli.

Dokonce i když zůstanou, většina z nich nebude vnímat obsah mezi řádky.

Ujistěte se, že organizujete svůj obsah pro skimmery.

Používejte:

  • bodové odrážky
  • podkapitoly
  • kurzívu pro zvýraznění důležitých informací

Pište krátké věty a krátké odstavce.

Umístěte důležité informace na začátku, uprostřed a na konci vašich obsahových dílů.

4. Uveďte fakta a čísla

Pro přesvědčivé psaní jsou důležitá fakta a čísla.

Podporují vaši hypotézu a argument ve vašem obsahu.

Pokud vytvoříte svůj obsah SEO bohatý s podporou dat, vytvoříte přesvědčivý, inspirativní obsah.

Měli byste data prezentovat tak, aby váš obsah nevypadal jako nudná zpráva s hromadou čísel.

Také se ujistěte, že data, která používáte, podávají jednoduchou zprávu.

Pokud budou vaše data podána nesrozumitelně a nepovedou k jasnému závěru, vaše publikum ztratí zájem bez ohledu na to, jak užitečný je váš obsah.

5. Použijte atraktivní, relevantní obrázky

Je pravdou, že obrázek vydá za tisíc slov.

V SEO obsahu vždy používejte zajímavé a relevantní obrázky. Existuje několik dobrých způsobů, jak zahrnout obrázky do obsahu.

Obrázky produktů, blogové obrázky a infografiky jsou způsoby, jak obohatit váš obsah.

Kdykoli použijete obrázek, nezapomeňte k němu přiřadit atribut Alternativní text, abyste podpořili jeho vyhledatelnost.

Někdy je sice obtížné najít vhodné obrázky, ale výhody, které mohou dobré obrázky nabídnout, stojí za váš čas.

Závěrem

Pište pro lidi.

Tvorbu svého obsahu prověřte následujícími otázkami:

Řekl nebo napsal by to tak normální člověk?
Jak bude publikum vnímat to, co jsem napsal?
Má text dostatečně jasné body?

Pokud odstraníte všechny marketingové fráze a budete psát tónem a jazykem svého publika, bude mít váš obsah trvalý efekt.

 

Inspirováno článkem ze serveru www.entrepreneur.com

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů